• Mekuvenet

כללי מפתח לקידום מוזיקה באמצעות סושיאל מדיה


בין אם אתם אמנים מתחילים או מבצעים וותיקים- נכסי המדיה החברתית שלכם הם הזדמנות לצמיחה. ניצול נכון ותחזוקה שוטפת שלהם יכול להוות עבורכם מנוע להגדלת רווחי תמלוגי סטרימינג, ביסוס וחיזוק המעמד שלכם כאמנים, והעלאת הביקושים בזכות קשר בלתי מתווך עם הקהל


נכון. זו עבודה ויידרש מכם מאמץ, אבל בעידן המטאוורס נוכחות דיגיטלית עדכנית היא הכרחית. אם מעולם לא הקדשתם מחשבה לנושא, או אם אתם פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל- ריכזתם עבורכם מספר כללי ברזל:


אסטרטגיה

כמו בכל עסק, השלב הראשון לפני הטמעה של תהליך הוא תכנון. כמוזיקאים חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות בסיסיות. ראשית, נסו להבין עבור מי אתם יוצרים- מי הקהל שלכם? איפה הם נמצאים? מה מחבר ביניהם, ביניכם? בהתאם לקהל הפוטנציאלי שגיבשתם ומניסיונכם בשטח- נסו לשער באילו ערוצי מדיה חברתית הכי סביר יהיה למצוא את הקהל ומה "קוד ההתנהגות" באותו ערוץ.


בשלב הבא- גבשו מטרות, הגדירו מה הם המדדים שלכם להצלחה בסושיאל מדיה, קבעו לפחות יעד קרוב אחד ויעד ארוך טווח אחד.


בשלב האחרון- בהתאם להיכרות הכללית שלכם עם עצמכם (סוג של מבחן כנות אם תרצו), חשבו מה הן היכולות הניהוליות שלכם? עד כמה אתם מסודרים/עקביים? עד כמה אתם מעורבים כיום בניהול הדיגיטלי של המוזיקה שלכם? עד כמה תוכלו להתחייב, להתמיד.


אם מכל סיבה שהיא נתקעתם בשלב האסטרטגיה, זה כנראה אומר שתצטרכו עזרה. זכרו- אם אתם נעזרים באיש מקצוע זו השקעה, לא הוצאה.


בחירת ערוצי מדיה חברתית

בשלב הזה אתם כבר פחות או יותר מנחשים היכן נמצא הקהל, כבר יש לכם לפחות מטרה קצרת טווח אחת שאתם רוצים להשיג ומדדים להצלחה. זה הזמן לחבר בין כל אלה ולבחור ערוצי מדיה חברתית מרכזיים. בהקשר הזה:

כן-כדאי שתהיו מאוזכרים בכמה ערוצים.

לא- אתם לא חייבים לתחזק את כולם 24/7.


אבטחת מידע

וודאו כי בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם מופעל אימות דו שלבי. זה יקשה על גורמים פחות נחמדים להשתלט על החשבונות שלכם.


ערכת תקשורת (EPK)

עכשיו כשאתם כבר יודעים איפה יהיה מרכז הכובד (וכבר לקחתם איש דיגיטל שילווה אתכם בהנעת התהליך) – וודאו שיש ברשותכם קיט מדיה אלקטרוני מתוקתק ומעודכן להיום.


אופטימיזציה

לפני שתתחילו לייצר תוכן חדש דאגו ליישר קו וליצור אחידות בין כל נכסי הדיגיטל שלכם (סטרימינג, סושיאל, ליריקס, הופעות). על מנת לעשות זאת תצטרכו גישת ניהול לכל נכס דיגיטלי שנושא את שמכם. תוכלו לקרוא קצתעל הנושא כאן


המדיום הוא המסר

על אף האחידות המתבקשת, חשוב להשתמש בכל ערוץ דיגיטלי בצורה הממקסמת ביותר. להכין את גדלי התמונות הנכונים, להתחשב במגבלת תאי הטקסט, בהגדרות. להתאים לכל ערוץ את המדיה שמתאימה לו ביותר, לתקן תקלות, למלא חוסרים . במידה ואין לכם השכלה בתחום הדיגיטל מנג'מנט- העזרו באיש מקצוע.


social media icons

תוכן שוטף (פוסטים)

בשלב הזה כבר יש לכם: קהל, מטרות, ערוצים עיקריים לתחזוקה, מיתוג אחיד ומדויק. זה בול הזמן לתכנן את המסרים. כדי שלא תהיו בלחץ של תוכן, דאגו שיש לכם בכל זמן נתון לפחות 7 תכנים מוכנים לפרסום. נסו להיות מגוונים ואותנטיים- אלו יכולים להיות עדכוני הופעות, מידע על חומרים חדשים שעומדים לצאת, שיתופים אישיים, אזכורי מעריצים, "מאחורי המילים", הופעות בתקשורת, הישגים בקריירה וכיוב'.


תוכן ספונטני (סטורי/לייב)

כדי לחזק את הקשר ביניכם לבין הקהל תנו לעוקבים הצצה לעולם שלכם. סטורי מהבקסטייג', הצצה לבמה/חדר חזרות/אולפן/סט צילומים. אתם מנגנים? תעלו לג'אם ספונטני בלייב, הראו עוד צדדים שלכם שאולי לא כולם מכירים.. כל פיסה של תוכן איכותי שהוא בלעדי וספונטני יעשה את העבודה.


עקביות ותדירות

על מנת לשמור על ערנות, מעורבות וצמיחה- דאגו לשמור על קצב העלאה קבוע. זכרו, ערוצי המדיה החברתית הינם מנוע להגדלת ביקושים בכל עת- לא רק כאשר יוצאים חומרים חדשים.


ביצועים

כדי להבין אם אתם עושים את זה נכון, נסו לנתח את נתוני החשיפה שלכם. כך תדעו איפה ומתי הקהל מעורב יותר/פחות ואיך אפשר לנצל את המידע הזה לטובת המטרות העסקיות שלכם.


חשיפה אורגנית

אם תתמידו בהעלאת תוכן בעל ערך לקהל, תעודדו שיתופים, תתנו אזכורים, תשתמשו בתיוגים רלוונטיים וכיוב' כמות האנשים שיחשפו לתוכן שלכם תגדל- ככל שהחשיפה גדלה- הסבירות לצמיחת הקהל גדלה- ככל שהקהל צומח- הביקוש עולה- הרווחים גדלים וכו'.


חשיפה ממומנת

כמו בכל עסק, פרסום הוא הכרחי. ברמת התחזוקה השוטפת- במידה וערוצי הסושיאל שבחרתם מאתגרים אתכם בחשיפה אין שום סיבה לא לתת להם דחיפה ממומנת (בתקציבים מחושבים). במידה ואתם לקראת שחרור חומרים/סיבוב הופעות/כל אירוע שיש לכם צורך לתקשר ורצון למנף- הקצו לכך תקציב מתאים ובצעו תכנון מקדים.


בהקשר זה, דאגו תמיד להיות הבעלים של חשבונות הפרסום שלכם (גוגל אדס, אדס מנג'ר). המידע שנאגר בזמן הרצת קמפיינים הוא נכס דיגיטלי בעל ערך משמעותי בפני עצמו.


רולאאוט

לקראת יציאה של חומרים חדשים- חשוב לתכנן rollout מסודר. להכין את כל חומרי היח"צ מראש, לתכנן לוח זמנים, גאנט תוכן מחולק לערוצי דיגיטל שונים וכיוב'. בזמן תכנון הרולאאוט- שימו לב לא לעבור על תנאי השימוש של ספקי התוכן וחלקו את תקציב המדיה בצורה חכמה.


לסיכום,

ככל שתגדילו את הקהל, תחזקו איתו אמון, תחתכו את המתווכים ותהיו אותנטיים – תעלה הסבירות להגשמת יתר היעדים שלכם . זה יותר חזק מ- PR, זה פחות יקר ממה שאתם חושבים, זו השקעה לטווח ארוך והיא תצריך מכם מאמץ אבל התוצרים שלה נשארים שלכם, לתמיד.


לייעוץ, ניהול דיגיטלי ומידע נוסף- צרו איתי קשר