יש לכם סינגל, EP או אלבום שמוכנים להפצה. מה עכשיו?
אם אתם מוזיקאים ללא מנגנון הפצה אל דאגה. פלטפורמות הסטרימינג פתוחות גם עבורכם.
מהי הפצת מוזיקה דיגיטלית?
הפצת מוזיקה בעידן המודרני מתחלקת להפצה מוחשית, הפצה דיגיטלית וסטרימינג. אם בעבר הקהל היה רגיל להגיע לחנויות התקליטים ולרכוש אלבומים, כיום מרביתם משתמשים בשירותי האזנה אקטיבית או בפלטפורמות מקוונות שמאפשרות להם לרכוש עותק דיגיטלי.
סטרימינג
כדי להפיץ מוזיקה לשירותי הסטרימינג הגדולים: ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר, אמזון מיוזיק, יוטיוב מיוזיק וכו' תצטרכו לעבור דרך פלטפורמת הפצה (כמו דיסטרוקיד, סידי בייבי, טיונקור וכיוב'). התפקיד של פלטפורמות ההפצה היא לקחת את היצירות שלכם, לתייק אותן, לשלוח אותן לספקי התוכן ולאסוף עבורכם את התמלוגים עבור השמעות/רכישות של המאסטר בחנויות שאליהן הפצתם את העותק (לקריאה נוספת אודות ספקי הסטרימינג לחצו כאן).
הערה חשובה: התמלוגים שתקבלו מפלטפורמת ההפצה הם רק חלק מכלל התמלוגים להם אתם זכאים. כמו כן, לפי החוק, אם אינכם הבעלים האבסולוטיים של היצירה וכל עוד לא הוסכם אחרת תצטרכו להתחלק ברווחים עם השותפים לתהליך (כותבים, מלחינים וכו').
מה הן פלטפורמות ההפצה? זה מתאים למוזיקאי עצמאי?
תעשיית ההפצה הדיגיטלית מתחלקת ל-4 קטגוריות עיקריות.
1. חברות התקליטים הענקיות (סוני, יוניברסל, וורנר) שמפעילות מנגנון הפצה אין-האוס.
2. לייבלים גדולים- עובדים עם מפיצי ענק (מייג'ורס).
3. לייבלים בינוניים- עובדים עם מפיצים גדולים (פרטנרס).
4. כל היתר עובדים עם פלטפורמות הפצה פתוחות, שזמינות עבור תשלום עמלה/מנוי לכל מי שחפץ לשחרר מוזיקה.
בשורה התחתונה: בין אם סוני ישחררו עבורכם את השיר או שתעשו את זה לבד- השיר יגיע לאותן חנויות ההשמעה. היתרון של המפיצים הגדולים הוא בכוח המיקוח שלהם מול חנויות ההשמעה עבור עמלות, קידום וכו'
הפצת מוזיקה באופן עצמאי
אם החלטתם לנסות את עולם האינדי עד הסוף וכבר יש לכם יצירה שמוכנה לשחרור, תצטרכו לבחור בפלטפורמת הפצה.
דוגמאות לספקי הפצה שמאפשרות שימוש עצמאי:
דיסטרוקיד (DistroKid) *פחות מומלץ למתחילים
אני באופן אישי מתחברת ל LANDR - חברת הפצה המתמחה גם בשירותי מאסטרינג מבוססי בינה מלאכותית.
שימו לב לרכוש את החבילה המתאימה לכם. אם אתם מעוניינים רק בהפצה דיגיטלית, בחרו בראש התפריט ב- "Distribution" (עלות של כ 25$ לשנה). אם אתם מוזיקאים, ומעוניינים גם בסמפלים, פלאגאינים, מאסטרינג ועוד, בחרו באחת מהחבילות האחרות.
כמה זה עולה להפיץ מוזיקה באופן דיגיטלי?
חוץ מאלו שציינתי כאן למעלה, קיימות בשוק עוד פלטפורמות חופשיות רבות כאשר כל אחת מהן מציעה תנאי תשלום ומסלולי הצטרפות שונים. חלקן יציעו לכם לרכוש מנוי שנתי ולשחרר כמה מוסיקה שתרצו, חלקן יגבו עלות מיוחדת עבור שימוש בתכונות מתקדמות, חלקן יגבו מכם מחיר אחיד פר סינגל/אלבום ויתנו לכם לשמור את כל התמלוגים וחלקן יסתפקו בעמלות מהתמלוגים שלכם בלבד.
הערה חשובה: בחירת פלטפורמת ההפצה צריכה להיות מבוססת על היבטים נוספים מלבד העלות.
כל פלטפורמות הפצת המוסיקה מספקות את אותו השירות?
פלטפורמות ההפצה ינגישו את המוזיקה שלכם בחנויות סטרימינג. חלקן עובדות מול יותר חנויות השמעה, חלקן מאפשרות שירותי Pre Save או פיצ'רים נוספים לניהול הקטלוג, חלקן מציעות תמיכה טכנית טובה יותר וחלקן ימחקו את הקטלוג המוזיקלי שלכם אם תפסיקו לשלם. בשורה התחתונה, אין פלטפורמה אחת שמתאימה באופן אבסולוטי לכולם ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו על סמך כלל ההיבטים, הצרכים, המטרות, היעדים והאסטרטגיה הכללית שלכם כיוצרים.
האם ניתן לעבור בין ספקי הפצה?
בהחלט כן, לקריאה אודות ניוד בין מפיצים לחצו כאן
מוציאים שיר חדש? צריכים עזרה בהפצה, קידום או ייעוץ?
בואו נדבר! לחצו כאן והשאירו לי פרטים