top of page
  • תמונת הסופר/תMekuvenet

הזרמת מוזיקה: מהן הפלטפורמות המובילות בישראל ובעולם

מהם שירותי סטרימינג למוזיקה? מי הן הספקיות המובילות ולאן בעצם המוזיקה שלכם מגיעה כאשר אתם מפיצים דרך דיסטרוקיד, טיונקור ועוד..


רקע כללי

פלטפורמות הזרמה דיגיטליות (Digital Streaming Platform/DSP) מאפשרות למשתמשים לצרוך מוזיקה/וידאו בצורה מקוונת ללא צורך בהורדה של קובץ דיגיטלי למכשירים האלקטרוניים שלהם. בעשור האחרון חלה תפנית בהתנהגות משתמשי האינטרנט, כאשר רבים מהם עוברים ממודל של רכישת (או הורדה פיראטית) של קבצים לשירותי הזרמה כמו יוטיוב, ספוטיפיי, אמזון, אפל מיוזיק ועוד.


איך המוסיקה שלי מגיעה לספוטיפיי ואפל מיוזיק?

יש מגוון דרכים בהן המוזיקה שלכם תוכל למצוא את דרכה לשירותי הסטרימינג. אם אתם אמנים מנוהלים יש מי שיעשה את העבודה עבורכם. אם אתם אמנים עצמאיים תצטרכו לתפעל את ההפצה הדיגיטלית בעצמכם או להיעזר באיש מקצוע ייעודי לצורך ניהול הקטלוג.


שירותי הפצה ישירים לעומת ספקי הפצה

הפצת מוזיקה באופן דיגיטלי לשירותי הסטרימינג מתחלקת לשתי מתודולוגיות עיקריות:

1. הפצה לפלטפורמות השמעה ישירות כמו: יוטיוב וסאונדקלאוד- אליהן תוכלו להעלות את המוזיקה שלכם באופן עצמאי.

2. הפצה לפלטפורמות השמעה מנוהלות כמו: ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר- על מנת להפיץ את המוזיקה שלכם לשם, תצטרכן להיעזר בספק חיצוני- פלטפורמת הפצה.


פלטפורמות ההפצה שולחות את קבצי המוזיקה שלכם לחנויות ההשמעה הגדולות וחלקן מפיצות גם לפלטפורמות סושיאל כמו אינסטגרם, טיקטוק ועוד.. למידע נוסף על ספקי הפצה לחצו כאן



ספוטיפיי- לוגו

Spotify

ספוטיפיי נחשבת לפלטפורמת הזרמת המוסיקה הגדולה בעולם. לספוטיפיי יש קטלוג עצום של יצירות מוסיקליות ומאות מליוני משתמשים. ניתן להשתמש בשירותי ספוטיפיי במסלול חינמי שכולל פרסומות (ומגביל אפשרויות הזרמה) או במסלולי עוקפי פרסומות בתשלום.


נפלאות האלגוריתם

עם המידע שספוטיפיי צורכת אודות הרגלי האזנה עוד משנת 2006, היא מצליחה להתאים למשתמשים שלה רשימות השמעה פרסונליות, מסייעת למאזינים גלות מוזיקה חדשה, מאפשרת למשתמשים להרכיב פלייליסטים משותפים ואפילו להזרים בלייב ממשתמש אחד לאחרים.


יתרונות למוזיקאים

ממשק הניהול של ספוטיפיי לאמנים מאפשר לאמן לצפות בסטטיסטיקות אודות נתוני האזנה, דמוגרפיית קהל ועוד.. כמו כן, מייד לאחרי שחרור מוסיקה- ניתן להגיש ישירות מחשבון האמן יצירה מהרליס לעורכים הרשמיים של ספוטיפיי ולהגדיל את הסיכויים להגיע לפלייליסטים המושמעים ביותר.


אפל מיוזיק - לוגו

Apple Music

אפל מדורגת כשניה בעולם בכמות המשתמשים הרשומים לשירותי הזרמת המוסיקה שלה. בניגוד לספוטיפיי, לא ניתן להשתמש באפל מיוזיק במסלול חינמי ונכון להיום על מנת להינות משירותי הפלטפורמה יש לרכוש תוכנית חודשית.


יתרונות למוזיקאים

אפל רכשה את חברת shazam לזיהוי דגימות מוסיקליות ולכן שירים שהופצו לאפל מיוזיק יקושרו מייד לעמוד האמן הרלוונטי באפל מיוזיק. כמו כן, ממשק הניהול מאפשר לאמן לצפות בסטטיסטיקות אודות נתוני האזנה.


חסרונות למוזיקאים עצמאיים

ממשק הניהול של אפל לא מאפשר לאמנים להגיש שירים לעורכי הפלייליסטים, מה שמקשה על כניסה לרשימות ההשמעה.




YouTube Music

יוטיוב היא אחת מספקיות ההזרמה הגדולות בעולם, ויוטיוב מיוזיק היא בין היחידות שמספקת חווית מוזיקה משולבת וידאו בשימוש חינמי. יוטיוב מיוזיק, כמו יתר פלטפורמות ההזרמה, מציעה תוכנית עוקפת פרסומות תמורת תשלום חודשי קבוע. אם אתם מנויים לשירותי הפרימיום יוטיוב מיוזיק תנגן עבורכם במכשיר הסלולרי גם כאשר האפליקציה עובדת ברקע. איכות הסאונד ביוטיוב מיוזיק היא לא מהגבוהות ביותר, אבל אם יש ספק שיכול לשפר ביצועים בזמן קצר יחסית- זה כנראה גוגל.


נפלאות האלגוריתם

הודות ליכולות בינה מלאכותית, בשילוב המידע שהפלטפורמה יודעת על המשתמש והיסטורית החיפושים שלו, יוטיוב מיוזיק מצליחה להתאים עבור המאזין את בחירות מוסיקליות די מדוייקות ומרכיבה עבורו מגוון רחב של רשימות השמעה.


יתרונות למוסיקאים

מכיוון שמדובר ב"שלוחה" של יוטיוב, במידה ויש לכם ערוץ אמן רשמי תוכלו לצפות בסטטיסטיקות ולנהל את ערוץ היוטיוב מיוזיק שלכם היישר מהסטודיו ליוצרים (למידע נוסף אודות עמודי אמן רשמיים לחצו כאן)



אמזון מיוזיק- לוגו

Amazon music

שירותי הסטרימינג של אמזון פחות פופולריים בישראל, אבל גם הם כמובן מספקים קטלוג מוסיקלי נרחב. עבור תשלום לתוכנית חודשית אמזון מציעה למשתמשים שלה הזרמת מוזיקה לפי דרישה.


יתרונות למוזיקאים

משתמשי הפלטפורמה, שמרביתם גם לקוחות קבועים של שירותי הסחר, יכולים לרכוש בקלות עותק דיגיטלי או מוחשי של האלבום.



טיידל- לוגו

Tidal

טיידל, פלטפורמת ההזרמה של ג'יי זי מתהדרת בחוויית אודיו + וידאו באיכות הסאונד הגבוהה ביותר ( 411Kbps בפורמט FLAC). שירותי טיידל זמינים רק בתשלום כאשר תוכנית ה HiFi להאזנה באיכות מקסימלית מתומחרת באופן גבוה יחסי ליתר הפלטפורמות.


יתרונות למוזיקאים

טיידל טוענת כי אחוזי התמלוגים שהחברה מעבירה לאמנים הם הגבוהים ביותר בשוק המיוזיק סטרימינג.





דיזר- לוגו

Deezer

פלטפורמת ההשמעה הצרפתית ממקדת את מירב המאמצים שלה בללמוד מהו הטעם המוזיקלי של המשתמשים שלה. היא לא מתהדרת בקטלוג הגדול ביותר או בכמות משתמשים מרשימה. מה שכן, היא זמינה בגרסא חינמית ואם תשתפו איתה פעולה ותספקו לה פידבק לגבי מידת שביעות הרצון שלכם מההתאמות של האלגוריתם, אחרי זמן מה דיזר תבין בדיוק מה אתם אוהבים לשמוע.


יתרונות למוזיקאים

על אף שדיזר לא פופולרית בישראל, במידה וצברתם בזידר עוקבים ומאזינים סביר להניח שהאלגוריתם יציע להם להאזין למוזיקה שלכם לעיתים תכופות. בנוסף, הפלטפורמה תשלב אתכם בצורה אופטימלית בפלייליסטים מערכתיים על מנת ליצור חיבור טבעי בין מי שחובב את הז'אנר שלכם - אליכם.


חסרונות למוזיקאים עצמאיים

ממשק הניהול של דיזר מספק מידע די רזה אודות נתוני ההשמעה ולא מאפשר הגשת שירים לעורכים ישירות.



פנדורה- לוגו

Pandora

פנדורה היא פלטפורמה קצת שונה בנוף ספקי ההזרמה. היא איננה נכללת תחת ההגדרה "שירות לפי דרישה" מכיוון שלמעשה מדובר ברדיו מקוון. פנדורה היא שירות שמספק למאזיניו המלצות מוזיקה המבוססות על טעמו האישי של כל גולש. בניגוד לחנויות הקודמות בהן המאזין לוקח חלק אקטיבי בבחירות ההאזנה, פנדורה היא פאסיבית יותר. השירותים של פנדורה זמינים רק בארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד אך היא בהחלט יכולה לסייע למוזיקאים ישראלים להפיץ את היצירות שלהם בעולם.


לייעוץ, ניהול קטלוג מוזיקלי ושירותי דיגיטל לחצו כאן

bottom of page