top of page
תמונת הסופר/תMekuvenet

איך להעביר שירים בין פלטפורמות הפצה בלי לאבד נתוני השמעות

הרבה מוזיקאים חוששים לעבור בין מפיץ אחד לאחר כדי לא לאבד בדרך את נתוני ההשמעה. החדשות הטובות הן שניתן לעבור בין מפיצים ללא איבוד נתונים.


הקדמה: מהן פלטפורמות הפצת מוזיקה ולאן הן שולחות יצירות מוזיקליות

פלטפורמות ההפצה הדיגיטליות הן למעשה המתווך בין יוצרים לספקיות הסטרימינג. פלטפורמות ההפצה המוכרות בקרב יוצרים עצמאיים הן: לנדר, דיסטרוקיד, סי די בייבי, טיונקור, אמיוז ועוד.. חנויות הסטרימינג הגדולות אליהן מופצת המוזיקה הן: ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר, סאונדקלאוד, פנדורה וכיוב'..


פלטפורמות ההפצה מגישות את היצירות המוזקיליות שלכם לעוד עשרות שירותי סטרימינג וחלקן מפיצות לפלטפורמות סושיאל שעושות שימוש במוזיקת רקע, כמו: אינסטגרם וטיקטוק.


טיפ ממני: אני באופן אישי מתחברת ל LANDR - חברת הפצה המתמחה גם בשירותי מאסטרינג מבוססי בינה מלאכותית.


אפליקציות מוזיקה

איך תדעו אם יש לכם ספק הפצה דיגיטלי

במידה והשירים שלכם מופיעים בחנויות הסטרימינג תחת שם הבמה שלכם- יש ספק הפצה שמתווך ביניכם ואוסף עבורכם את תמלוגי ההשמעות. במידה ואתם עובדים עם חברת תקליטים/לייבל או מנהל- תוכלו לקבל מהם את המידע לגבי חברת ההפצה איתה אתם עובדים. לקריאה נוספת אודות הפצה דיגיטלית לחצו כאן


מנגון ההפצה

כדי להבין איך לעבור בין מפיצים חשוב לחזור קצת אחורה ולהבין כיצד פועל המנגנון. כאשר אתם מגישים (או כאשר מוגש עבורכם) שיר לפלטפורמת הפצה, ספק ההפצה "מתייק" את היצירה באופן דיגיטלי ומנפיק עבורה ערכים מזהים ייחודיים. הפרמטרים האלו מסייעים לשרשרת ההפצה לזהות מתי והיכן הושמע השיר ולאן יש להעביר את התמלוגים עבור ההשמעה.


הפרמטרים שחברות ההפצה מנפיקות לכל יצירה הם:

קוד (ISRC (international standard recording code: ברקוד ייחודי פר יצירה.

קוד (UPC (universal product code: ברקוד ייחודי פר אלבום.


הפרמטרים שאתם מעבירים לגבי כל יצירה הם: שם האמן, שם השיר, ארט, אינפורמציה כללית (ז'אנר וכיוב'), תאריך השחרור המקורי, זכויות יוצרים וכמובן - קובץ השיר.


כל המידע הנ"ל נארז ביחד ועובר להשמעה בפלטפורמות סטרימינג, סושיאל ולספקי השמעה דיגיטליים נוספים. מכיוון שלכל יצירה יש ערך מזהה ייחודי, הספקיות יודעות לזהות מתי הושמעה היצירה, להציג את כמות ההשמעות שלה ולשלוח למפיץ את רווחי התמלוגים.


מנגנון הניוד/ההחלפה

על מנת שתוכלו להמשיך לצבור האזנות ותמלוגים עבור יצירה מוזיקלית שאתם רוצים להעביר, כל מה שצריך הוא ליידע את המפיץ החדש בכל המידע אודות היצירה.


חשוב לציין: המערכות הדיגיטליות מאוד רגישות. על מנת להימנע מתקלות יש להעביר את מזהי היצירה ( קוד ISRC, קוד UPC, שם האמן, תאריך שחרור וכו') בדיוק כפי שהופיע בהעלאה המקורית.


טיפ פרקטי למוזיקאים

בין אם אתם מפיצים באופן עצמאי ובין אתם מפיצים דרך חברת ההפצה הגדולה בעולם. לאחר כל שחרור של יצירה מוזיקלית- אספו את ה META DATA של היצירה, שמרו לכם עותק שלה, של קובץ הארט ושל קובץ המדיה.



מוציאים שיר חדש? צריכים עזרה בהפצה, קידום או ייעוץ?

בואו נדבר! לחצו כאן  והשאירו לי פרטים

bottom of page