top of page
  • תמונת הסופר/תMekuvenet

סוגי פלייליסטים בספוטיפיי

ספוטיפיי מספקת ללקוחותיה שלושה סוגים של רשימות השמעה: רשימות השמעה מערכתיות, רשימות השמעה אלגוריתמיות ורשימות השמעה של משתמשים.


רשימות השמעה בספוטיפיי

רשימות השמעה מערכתיות- editorial playlists:

פלייליסטים אלה מורכבים על ידי העורכים של ספוטיפיי. כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להיכנס לרשימות ההשמעה האלו תצטרכו להגיש את המוזיקה שלכם לעורכים של ספוטיפיי באמצעות ממשק ניהול האמנים בטווח זמן של שבוע או יותר לפני יום השחרור.





רשימות השמעה אלגוריתמיות - algorithmic playlists:

פלייליסטים מסוג זה מורכבים באופן אוטומטי על ידי האלגוריתם של ספוטיפיי בהתאם להרגלי הצריכה של המשתמשים. מדובר ברשימות השמעה בהתאמה אישית ולכן הן יהיו שונות עבור משתמשים שונים. רשימות השמעה אלגוריתמיות לדוגמא: Radio, Weekly Discovery, Release Radar, Daily Mix ועוד..



רשימות השמעה של משתמשים- listener playlists:

פלייליסטים מסוג זה מורכבים באופן ידני על ידי משתמשי ספוטיפיי. המשתמשים יכולים לבחור אם הפלייליסט שלהם יהיה פרטי או ציבורי. פלייליסט ציבורי מאפשר למשתמשים נוספים לעקוב אחרי הרשימה, בפלייליסט פרטי- היוצר הוא היחיד שיכול לצפות או להאזין לפלייליסט.




מה עדיף?

על אף הפופולריות של רשימות ההאזנה המערכתיות והאלגוריתמיות, בספוטיפיי קיימים גם פלייליסטים עצמאיים עם מאות עד מאות אלפי עוקבים. בשורה התחתונה: הפלייליסט העדיף יהיה זה שבו נמצא הקהל הגדול והרלוונטי ביותר עבור היצירה שלכם.


איך פלייליסטים יכולים לעזור לי לגדול כאמן?

נוכחות ברשימות השמעה איכותיות עם מספר עוקבים גדול תסייע בחשיפה לקהל מאזינים רחב, תעלה את כמות ההשמעות ותגדיל את הרווחים שלכם מתמלוגים.




לייעוץ, ניהול קטלוג מוזיקלי ושירותי דיגיטל לחצו כאן

bottom of page