• Mekuvenet

מה עדיף- אתר אינטרנט או EPK ?


המונח (EPK (electronic press kit או בעברית- ערכת תקשורת/מדיה קיט, מתייחס למסמך דיגיטלי שבו אמנים/יוצרים/מוזיקאים מרכזים מידע אודות העשייה והפעילות שלהם לצורך יחסי ציבור, גיוס משקיעים, לקוחות, מפיקים, שדרנים וכיוב'.


למה אתם צריכים EPK?

ברגע שיש לכם מדיה קיט אתם יכולים לשלוח אותו בקלות לכל כתובת רלוונטית שיש לכם עניין לקבל ממנה הכרה. אלו יכולים להיות שדרני רדיו, מפיקי פסטיבלים, כתבי בידור, מובילי דעה. כל מי שאתם רואים בו פוטנציאל אפשרי לקידום הקריירה שלכם.


באיזה פורמט ה EPK צריך להיות?

בעבר היה נהוג להכין את המדיה קיט בקובץ PDF עם קישורים קליקביליים ולשלוח אותו במייל. היום, בעידן המטאווורס, זו נראית דרך כמעט מיושנת. המוזיקה שלכם ניתנת להזרמה דרך עשרות ספקי תוכן, הקליפים שלכם ניתנים לצפייה אינספור פעמים ביוטיוב, ההיסטוריה שלכם מתועדת בוויקיפדיה, האינטראקציה עם הקהל שלכם מתרחשת ומתרחבת כל הזמן בערוצי סושיאל..


בגלל כל אלה, הכי נכון להעביר את פורמט ה EPK לאתר תדמית עדכני ודינמי- שגם ישמש אתכם לצרכי שיווק והגדלת הכנסה, וגם ירכז את הישות הדיגיטלית שלכם למקום אחד.


מהם היתרונות של אתר תדמית מול קובץ PDF?

היתרון הגדול ביותר, בעיני, הוא ה-discovery. אני לא טוענת שכבר לא קיימים אנשי מפתח בתחום המוזיקה שמשתמשים במייל- אבל – יכול להיות מאוד, שהמפיק שיהיה מעוניין דווקא בכם לא נמצא ברשימת התפוצה אליה אתם שולחים את קובץ ה -PDF. בוקרים של פסטיבלים/שדרנים/כתבי מוזיקה או אנשי מקצוע מעניינים אחרים, יכולים להיחשף למוזיקה שלכם דרך יוטיוב או ספוטיפיי ושם זה בדיוק המקום לתת להם קישור לאתר שבו הם יכולים למצוא את כל מה שאתם רוצים שהם ידעו.


האם כל האתר הוא ה- EPK?

יש כאלו שיעדיפו חוויית אתר מלאה, עם עמודים שונים לכל נושא. יש כאלו שיעדיפו דף נחיתה. ניתן (בנוסף) "להחביא" באתר עמודים ייעודיים לתקשורת/לבוקינג- ככה תוכלו לבחור באיזה קישור להשתמש מתי.


מה מוזיקאים צריכים לכלול במדיה קיט שלהם?

  • אודות/BIO: האודות שלכם צריך לכלול בין 3-5 פסקאות שבהם אתם מספרים מי אתם, מה אתם, איך אתם מיוחדים, קצת היילטים משיאי הקריירה. משהו שיגרום לקורא להתעניין, להסתקרן.

  • תמונות: טובות, מקצועיות, ברזולוציה הגונה, תמונות שמעבירות את הווייב שלכם.

  • מוזיקה + וידאו: הטמעה של כמה שירים וקליפים.

  • הופעות: היילייטים משיאים בהיסטוריית ההופעות וציון של הופעה קרובה מיוחדת.

  • תקשורת: ציטוטים נבחרים מאזכורים תקשורתיים.

  • דיסקוגרפיה: תצוגה בהתאם לכמות האלבומים שהוצאתם.

  • דרכי התקשרות: שם ומייל של מנהל ובוקר, קישורים לערוצי סושיאל פעילים.

  • בונוס: אם בחרתם "להחביא" באתר עמוד ייעודי לתקשורת. הכניסו אליו קובץ שניתן להורדה ובו חומרים שאמצעי תקשורת צריכים (תמונות לפרינט, לוגו שלכם, קומוניקט, כל דבר שיוכל לזרז את האזכור שלכם).


אם עוד אין לכם אתר תדמית, צרו איתי קשר