top of page
  • תמונת הסופר/תMekuvenet

כמה ספוטיפיי משלמים פר השמעה

הרבה מוזיקאים סקרנים לדעת כמה הם מרוויחים מספוטיפיי פר השמעה, אבל עקב העמימות של ספוטיפיי בנושא והמספר העצום של גורמים המשפיעים על חלוקת הרווחים מהשמעות, זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית לחשב ולחזות בדיוק את הרווחים פר האזנה בספוטיפיי.



בהמשך הכתבה אציין מהו הסכום המשוער שמשולם בישראל פר השמעה בספוטיפיי אך לפני זה חשוב להבין כיצד פועלים תשלומי הסטרימינג בפלטפורמה.


ההכנסה שנוצרת ומשולמת לאמנים שמפיצים מוזיקה בפלטפורמה מושפעת מכמה גורמים:

  1. מאגר ההכנסות הכולל של ספוטיפיי

  2. התשלום אותו גובה מהאמן חברת ההפצה/לייבל פר השמעה

  3. המספר הכולל של ההשמעות בפלטפורמה

  4. כמות ההשמעות פר אמן בפלטפורמה


מהו תשלום פר סטרים

המונח "תשלום פר סטרים" (PPS) מתייחס לסכום הכסף או שיעור התשלום שנוצר בכל פעם שמישהו מאזין לרצועה מוזיקלית בכל סוג של פלטפורמת סטרימינג דיגיטלית. חשוב להבין כי בעולם הסטרימינג אין מאגר הכנסות יחיד שממנו מבוצעת חלוקה הוגנת ושווה לכולם. במקום זאת, יש המון מאגרים נפרדים: לכל סוג של מנוי, לכל שוק מקומי,לכל מדינה, חלוקה לפי חוזי הפצה וכן הלאה.



מה משפיע על שיעורי התמלוגים בספוטיפיי

בדוחות התמלוגים האמנים יכולים לראות מהו הסכום הכולל שהם הרוויחו מהפלטפורמות הדיגיטליות, אך הסכום הכולל לא בהכרח משקף את שיעור הרווח פר השמעה בודדת- מכיוון שמדובר בנתון משתנה. שיעור התמלוגים בספוטיפיי מושפע משלושה גורמים עיקריים:


1. חברת ההפצה: ספוטיפיי ומרבית חברות הסטרימינג לא עובדות במודל ישיר ואינן מקיימות חוזים בינהן לבין האמנים. בפועל הן פועלות דרך גורם מתווך- חברות הפצה – ולכן תמלוגי הסטרימינג מבוססים על ההסכם של כל אמן/ית עם מפיץ המוזיקה או הלייבל שלו/ה.


2. ארץ המוצא של המאזינים: ספוטיפיי לא משלמת את אותו סכום כסף עבור סטרימינג בכל המדינות. לפי ניתוח נתונים שביצעה חברת igroove במשך חצי שנה, ההערכה היא שבישראל התשלום עבור האזנה עומד על כ 0.00329 דולר. כפי שציינתי בהתחלה- לא ניתן לדעת בוודאות מה היתה העלות פר השמעה, זוהי השערה על סמך ממוצע השמעות.


3. תוכנית חשבון Spotify של המאזינים: ספוטיפיי מציעה למשתמשים 2 סוגים של חשבונות: חשבון חינמי וחשבון פרימיום בתשלום. מאזיני הפרימיום מכניסים יותר כסף לפלטפורמה ולכן, ההשמעות שלהם מניבים עבור האמן הכנסה גבוהה יותר פר סטרים.



אז איך אפשר להרוויח יותר כסף מהשמעות סטרימינג


תפוצה.

ספוטיפיי נחשבת לפלטפורמת המוזיקה הגדולה והפופולרית ביותר, אך חשוב לזכור כי ישנם מיליוני מאזינים שבחרו בפלטפורמות מקבילות (למידע נוסף אודות פלטפורמות סטרימינג לחצו כאן). האידיאל הוא לשחרר מוזיקה לכמה שיותר פלטפורמות וחנויות מוזיקה מקוונות. כך גם ניתן גם להגדיל את התמלוגים וגם להגיע לקהלים מגוונים.


פלייליסטים

רוב המשתמשים בפלטפורמות סטרימינג מאזינים לפלייליסטים. בין אם אלו רשימות השמעה שהם מכינים בעצמם ובין אם הם מאזינים לפלייליסטים אלגוריתמיים ומערכתיים (למידע נוסף אודות סוגי פלייליסטים בספוטיפיי לחצו כאן). הוספת המוזיקה שלכם לרשימות השמעה היא דרך מצוינת להגדיל את החשיפה, לעודד יותר השמעות ולהגדיל את רווחי התמלוגים.


מכירת עותקים דיגיטליים

דרך נוספת להגדלת רווחים ממוזיקה באופן מקוון היא מכירת עותקים דיגיטליים. בין אם דרך Apple Music/Amazon , ספריות סינק או אתרים ייעודיים כמו bandcamp.



למידע נוסף אודות שירותי דיגיטל למוזיקאים צרו איתי קשר

bottom of page