top of page
תמונת הסופר/תMekuvenet

למה לא מומלץ לרכוש האזנות מזויפות ב spotify

אם אתם מנסים להגיע לתפוצת האזנה רחבה באמצעות שירותי צד שלישי המציעים רכישת מיקום בפלייליסטים בתשלום, חשוב שתמשיכו לקרוא את הכתבה הבאה


נכון להיום ספוטיפיי לא מספקת לאמנים כלי שעוזר להבחין בין האזנה מזויפת ואמיתית, ולא ניתן לדעת בוודאות אם פלייליסט עצמאי מהפלייליסטים העצמאיים כוללים קהל אמיתי, בוטים, או מה היחס ביניהם.היחס ביניהם.יחס ביניהם.חס ביניהם.ס ביניהם. ביניהם.ביניהם.יניהם.ניהם.יהם.הם.ם..ת בעלות אלגוריתמים מתוחכם. הסיכון שעומד בפניכם כאשר אתם רוכשים השמעות מזויפות בספוטיפיי הוא מניעת תשלום תמלוגים עבור ההשמעות (במקרה הטוב) וחסימה שלכם מהפלטפורמה לתמיד (במקרה הפחות נחמדאם פלייליסט


מהי השמעה מזויפת?

השמעה מזויפת היא האזנה לשיר שמגיעה דרך בוטים, סקריפטים או כל תהליך אוטומטי אחר. השמעות מזויפות המופעלות על ידי גורמי צד שלישי יוצרים דפוסי סטרימינג יוצאי דופן שאינם תואמים את ההתנהגות של מאזין אנושי ממוצע, כאשר האלגוריתם של ספוטיפיי מזהה כזה תהליך– התוצאה המתקבלת יכולה לבוא לידי ביטוי בהגבלת חשיפה, הסרת שירים מהפלטפורמה ומניעת תמלוגים.


כיצד ספוטיפיי מזהה האזנות מזויפות

לספוטיפיי יש את האמצעים הטכנולוגים, והיא מפעילה צוותים יעודיים שתפקידם לנטר האזנות בעלות דפוס שאינו טבעי. באתר הרשמי של ספוטיפיי תוכלו למצוא את עמדת החברה לגבי רכישת האזנות: "שירותי קידום מכירות של צד שלישי שמפרסמים האזנות בתמורה לתשלום מפרים את התנאים וההגבלות שלנו, וכתוצאה משימוש בשירותים כאלה אנחנו עשויים להסיר את המוזיקה שלכם מ-Spotify. כל שירות שטוען כי הוא מציע מיקום מובטח בפלייליסטים ב-Spotify בתמורה לכסף מפר את התנאים וההגבלות שלנו ואין להשתמש בו." (מקור)


כיצד ניתן לזהות פלייליסטים המפרים את התנאים וההגבלות של ספוטיפיי

נכון להיום ספוטיפיי לא מספקת לאמנים כלי שעוזר להבחין בין האזנה מזויפת ואמיתית, ולא ניתן לדעת בוודאות איזה פלייליסט עצמאי בנוי מקהל אמיתי, בוטים, או מה היחס ביניהם. בהקשר זה חשוב לציין- ספוטיפיי לא מספקת מידע לגבי זהות המאזינים גם למשתמשים שבונים את הפלייליסט.


לכן, אם בחרתם להיכנס לפלייליסט בתשלום נסו לוודא שהסטרימינג המגיע מהפלייליסט הוא אמיתי על ידי הצעדים הבאים:


בררו לגבי הצמיחה של הפלייליסט

אם הוצע לכם להיכנס לפלייליסט גדול בתשלום, נסו לברר עם הבעלים של הפלייליסט כיצד הם הגיעו לכמות מאזינים כה גדולה. אוצרי פלייליסטים עצמאיים לרוב מגדילים את קהל העוקבים שלהם באמצעות מודעות ממומנות, קידום דרך משפיענים או כל מעורבות במדיה חברתית. אם הבעלים של הפלייליסט לא יכול לספק לך מידע לגבי האופן שבו הוא הגדיל את הפלייליסט, אפשר להניח שהצמיחה שלו איננה טבעית.


פנו לאמנים דומים המופיעים בפלייליסט

חפשו בפלייליסט אמנים דומים לכם, פנו אליהם ונסו לברר אם הם מרוצים מנתוני ההשמעה ברשימה ומהחוויה שלהם מול המשתמש שהרכיב את הפלייליסט.


נתחו נתונים

לפני שתבחרו להיכנס לפלייליסט בתשלום נסו לעקוב אחריו לתקופה. בדקו אם כמות המאזינים בו עולה או יורדת בצורה חדה בזמן קצר ואם רשימת השירים בפלייליסט תואמת את הכותרת והתיאור שלו. אם מצאתם שמדובר ברשימת השמעה לגיטימית ובחרתם להיכנס בתשלום, המשיכו לעקוב באמצעות אפליקציית ספוטיפיי לאמנים וחפשו דפוסים "לא הגיוניים".


לדוגמא, שיר בעברית בפלייליסט ישראלי שצובר בעיקר השמעות מבנגלדש אמור להדליק נורה אדומה.



חסרונות מרכזיים ברכישת האזנות

  • הנתונים המלאכותיים שמגיעים מהשמעות מזויפות משבשים את הדאטה שלכם ולא יספקו תובנות אמיתיות מהשטח לגבי קהל המאזינים

  • אם אתם מנסים למשוך את תשומת לבם של לייבלים גדולים, חבל על המאמץ. למשקיעים הפוטנציאליים שלכם יש כלים לזהות זיוף האזנות.

  • במידה וזייפתם השמעות, מרחפת מעליכם הסכנה להיות מוחשכים בפלטפורמה.

  • במידה וקיבלתם תמלוגים על סמך האזנות מזויפות, ספוטיפיי יכולה (תיאורטית) לתבוע אתכם.


טיפים לאסטרגיית צמיחה באמצעות פלייליסטים

אסטרטגיית צמיחה באמצעות רשימות השמעה היא טובה והכרחית, אך חשוב לעשות זאת בחוכמה.

  1. מצאו את הפלייליסטים המתאימים והרלוונטיים ביותר ליצירות שלכם ונסו (ככל הניתן) לוודא שהן אותנטיות.

  2. אל תחפשו רק את הרשומות הגדולות ביותר. בפלייליסטים הבינוניים והקטנים יש הרבה פחות סיכון.

  3. אם משהו לא מרגיש בסדר, אל תהססו לבקש הסרה מהרשימה.

  4. איצרו פלייליסט משלכם והציגו אותו בפרופיל האמן. כך תוכלו לשלב בין השירים שלכם לשירים שאתם אוהבים, לבנות קהל ללא סיכון ולתת לקהל עוד הצצה לגביכם כאמנים.



איך פותחים עמוד אמן בספוטיפיי?

אם עוד אין לכם עמוד אמן, ככל הנראה אתם צריכים עזרה בהפצה דיגיטלית.

תוכלו למצוא מידע לגבי נושא זה בכתבה הבאה (לחצו כאן)


מוציאים שיר חדש? צריכים עזרה בהפצה, קידום או ייעוץ?

בואו נדבר! לחצו כאן  והשאירו לי פרטים


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page